Tuesday, November 25, 2008

|||HaRi yAnG paLinG BanGaNg|||


Wah....tesion tul aku ari nie....abis semua orang aku jumpa kena sembur ngan aku...salah ke, x salah ke, semua kena. Tapi tu semua happen atas kul 8 malam la
haaaa...haaaaa.. Mana x kena....ari nie keta aku accident....selamat la aku x salah...bengang tul aku....dah tahu jalan tu berbukit, masuk la siap2 gear satu.....Nie x, bila dah keta x dak power nak naik sampai dah berhenti baru nak masuk gear, pastu kaki plak terkemut-kemut nak tekan minyak la, nak lepas clutch la....kalau jalan x pa la...nie jalan menurun kebawah plak....abis apa lagi....hon aku dah bunyi awal2...tp selamba je keta dia 'meloroih' bantal bumper depan keta aku. selamat la aku tekan brek siap...ye la..takut keta aku plak bantai keta belakang..x ke naya. Padahal...before keta depan tu gostan, aku ngan 2 orang sepupu aku memang dok tgk n cakap2 kat  driver tu....kita orang melenting la cause bila dah x leh gerak baru nak tukar gear..patutnya tukar la awal2...nanti akan menyusahkan orang lain...dalam dok kata tu la.....dia jadi...selamat la kitaorang x panik....cause dah tahu...masa keta dia dok gostan...kira dah ready dah nak kena....cuma standby break je siap2. pastu dengaq bunyi yang memang dah agak 'BOOOOM'. 

Pastu bila dah parking kat sebelah jalan...apa lagi turun la...pastu dia ngan selamba senyum mcm x risau plak...selamat la before aku nak cakap dia terus cakap ' sorry ekkk dik, pakcik silap. memag salah pakcik' aku pun apa lagi...terus mengiyakan la...'memang salah pakcik, saya dah bunyikan hon awal2 lagi masa keta pakcik dok 'meloroih' . Apasal pakcik x tekan brake ke, tarik handbrake ke'? tau apa dia jawab? ' Pakcik x tau la dik, x tau mcm mana leh jadi cam g nie'. Amboi senangnya dia bercakap. Pastu anak ngan bini dia pun keluaq keta. Pastu aku dengaq bini dia kata...' Nie semua pasal lori depan tu la, punya la berat. Ntah2 bawak Babi kot' Aku pun apa lagi ...terus je sound makcik tu...' x payah dok salahkan lori ka, apa ka, yang penting kita pandu n jaga keta kita sudah. Dia punya pasal la dia nak stop ke, nak jalan ke, berat ke, ringan ke, yang keta makcik meloroih bantal keta saya apasal'? Pastu aku pun kata lagi...'Nak kata pemandu lori tu x pandai, dia x accident pun....yang dok cakap pandai kat sini leh accident nak cakap apa'? Terus diam makcik tu. Padan muka dia. Baru dia tau ngan sapa dia bercakap.

Lastly, pakcik tu kata dia nak bayaq, so dia suruh antaq repair kat kedai yang aku decide, and pagi nanti kul 10, dia suruh call. aku pun ok je...pasal aku dah berkeras kata esok jugak aku nak semua nie selesai...kalau aku call kul 10 nanti x dapat...aku nak buat report.....dia pun cam takut2 je. Terus kata kul 10 nanti dia dah ready...haaa....haaaaaa baru tau...jangan ingat senang2 nak mempermainkan aku....SORRYYY.

3 comments:

♂ iDa hArYaNniE ♂ said...

aitte??PHD4455?adoyai..nsb baik kowg tade pape!!claim kt pakcik tu bumper ori ah weii!heee :)

TAR said...

wah..garang gak ye..sian...kalo aku mmg malazzzzz layan hal2 accident nih..mau gak ngamuk bagai...

Cik Puan Mira said...

uih.. siannya kereta itu..
semoga kereta tuh cepat sembuh.
skali dgn si drivernya itu (emotionally).. (^.-)